fredag 12 oktober 2007

Eftermiddag med regnbågar och flödande vatten


Regnbågen landar i Årstaviken nedanför Tantolunden. Vackert! Men notera en bit till vänster, halvvägs mellan denna båge och Högalidskyrkans torn, skymtar ytterst svagt ännu en regnbåge. Jag fick aldrig en riktigt bra bild av detta - tror det är första gången jag sett en dubbel regnbåge.

Här ser man ännu tydligare hur regnbågen landar i Årstavikens vindrivna vatten.

Två jordiska broar och en himmelsk samlas på samma bild, tillsammans med solsken och blygrå molnig himmel full av iskallt höstregn och blåst! Detta är i sanning oktober!




Jag har tidigare klagat på att det varit torrlagt i Årstabäcken, men idag flödade vattnet åter där. Jag utgår från att mina klagomål inte haft någon betydelse för detta trevliga faktum.

Inga kommentarer: