tisdag 2 oktober 2007

Skämtan med Mats Odell (om han nu är så rolig)

Mats Odell
borde sitta i en cell
och tänka på Skriftens bud:

att vara snäll
så att inte en kväll
in kommer Herren Gud …

(...


En upprörd äldre herre!)

… som är STÖRTFÖRBANNAD, fäktar med armarna och sätter ett ilsket finger under näsan på Odell och skriker, nej, närmast VRÅLAR : HÖRDU DIN FÖRB-E LILLE FRIMICKLARE VAD I H-E HÅLLER DU PÅ MED? SLÄNGA BORT FOLKETS GEMENSAMMA EGENDOM TILL ETT GÄNG KAPITALISTPARASITER OCH LÅTA SKUMMISAR FRÅN CARNEGIE SKÖTA AFFÄREN! VARFÖR INTE UTNÄMNA BOCKEN TILL TRÄDGÅRDSMÄSTARE PÅ EN GÅNG NÄR DU ÄNDÅ ÄR I FARTEN! GE TILL KEJSAREN VAD KEJSAREN TILLHÖRER MEN GE TUSAN I ATT GÖDA STORFINANSEN! (Kort paus för att hämta andan.)

DU HAR MAGE ATT KALLA DEJ KRISTDEMOKRAT, MEN KRISTUS ÄR STÖRTPURKEN OCH JAG ORKAR INTE SE HONOM GÅ OCH HÄNGA LÄPP HELA DAGARNA FÖR ATT DU OCH DINA OHÄNGDA KUMPANER MISSBRUKAR HANS NAMN. OM DU FORTSÄTTER SÅ HÄR SÅ KAN JAG LOVA …. HÖR DU, LOVA, FÖR JAG ÄR DEN ALLSMÄKTIGE, JAG ÄR HÄRSKARORNAS HERRE, JAG LOVAR ATT OM DU INTE GÖR BOT OCH BÄTTRING KOMMER DU BOKSTAVLIGEN … JA, JAG MENAR BOKSTAVLIGEN! ATT FÅ SE PÅ FAAAAAAAAAAAAN! FÖR ÖVRIGT HAR JAG PRATAT MED JEHOVAH OCH ALLAH, OCH VI ÄR FULLSTÄNDIGT ENSE OM DET HÄR. OCH BUDDHA ÄR PÅ GÅNG OCH BARA LÄNGTAR EFTER ATT FÅ SÄTTA SIN FETA HÄCK PÅ DEJ SÅ DET BARA SÄJER KRASCH I ALLA BENKNOTOR. OCH ODEN OCH TOR …

(Här vaknar Odell upp ur sin dröm, genomsvettig, men upptäcker till sin glädje att det bara är en dröm. Planeringen av försäljningen av statliga företag kan fortsätta. Vem kan vara lämplig att leda arbetet? Den där Joakim Posener - han verkar ha hand med affärer …)

Inga kommentarer: