torsdag 31 januari 2008

" ...vårlikt trots mörkret"


Det har varit varmt i januari, SMHI skriver:

Över halva månaden har dygnsmedeltemperaturen varit över noll i större delen av Götaland och Svealand, så man kan förstå att det har känns vårlikt trots mörkret.


Bilden ovan ger syn för sägen - så grönt var det på Fittjanäset igår eftermiddag. Här tror jag det kommer in lite konst också. Det var så blött så jag ville inte gå ut på gräsmattan, men jag tror de där röda grejorna är någon sorts skulptur. Annars ser de ut som pallar utan sittdyna som har ställts på högkant. På den högra pallen tycker jag mig skymta en liten ljus fläck som i själva verket kan vara den vanliga lilla skylten som talar om vem som är konstnären och vad grejen kallas. Kan det vara konstverket Fittja står pall?

Och även om det är grönt här så lär de ha en massa snö i västra Asien. Så det kanske jämnar ut sig?

Inga kommentarer: