fredag 30 maj 2008

Manifestation mot avlyssningssamhället

Låter det här spännande, viktigt, nödvändigt? Jag hittade detta här:

Nu på lördag, den 31 maj, så håller vi en manifestation i Stockholm för rätten till ett privatliv och mot allmän avlyssning. Den är på Medborgarplatsen klockan 14. På den manifestationen kommer jag också att spela upp en dold inspelning med en mycket hög tjänsteman inom säkerhets-Sverige som berättar exakt hur FRAs uppdrag bryter mot grundlagen idag, och hur lagen som ligger föreslagen plötsligt slätar över allt detta och gör det hela lagligt. Jag har redan postat orden från inspelningen, och på manifestationen kommer alla att få reda på vem det är. Det är en mycket, mycket högt uppsatt tjänsteman som vet precis vad han pratar om i de här sammanhangen.


Just det, det handlar om FRA och dess övervakningssamhälle som nu skall trummas igenom i Riksdagen. "Jag" i utdraget ovan är Rickard Falkvinge som är inne i Piratparti-svängen. PP är inte mitt parti, men om inget oförutsett händer knallar jag över till Medis och lyssnar, och alla andra som är betänksamma över utvecklingen idag bör göra samma sak!

Inga kommentarer: