fredag 19 april 2013

Subtil kritik?



Undrar om detta verk av Kellerman(nen) skall tas som ett exempel på subtil kritik av Rikstrubaduren?

Själv uppfattar jag Ulf Lundell som en person som råkar vara någon vecka äldre än mig och som bland annat har ovanan att böla fram långa och sega låtar på scen mot betalning (när han varit i sådant skick att han kunnat ta sig upp på scenen). Han skrev en bok som jag försökte läsa, men jag kom inte så långt. Mycket klagomål över diverse. Jag tröttnade.

För en del år sedan bodde Lundell här i trakten, men det var ett tag sedan jag såg honom senast. Han kanske sitter i något öppet landskap och ägnar sig åt hembränning?

2 kommentarer:

Knapsu sa...

Var det inte Lundell som tyckte att "även en inställd spelning är en spelning"?
Och sedan förväntade sig att gaget skulle utbetalas?

Björn Nilsson sa...

På första frågan uppges svaret vara 'ja'. Vad det gäller betalning för att hålla sig borta vet jag inte!