onsdag 15 januari 2014

Fy fan

Sina sista dagar, det var för snart tolv år sedan och på Södersjukhuset, fick min mor ligga i ett eget rum och vi de närmaste kunde sitta där med henne hela tiden. Tiderna förändras.

Det kanske finns något stallbås ledigt för eventuella förlossningsfall (se Den heliga skrift, även känd som Bibeln, för detaljer)? Ända sedan jag såg bilder av Filippa Reinfeldt första gången har jag undrat: "Vad är det med de där ögonen, är hon riktigt klok, är hon drogad?" - Kan det vara så att manisk nyliberalism leder till sänkt intellektuell nivå, eller är det klent intellekt som leder till nyliberalism? Eller ondska? Det här är väl inte första gången det är kris på BB, och något bör man väl ha lärt sig att tidigare problem? Eller är det så att det ingår i den nyliberala uppfattningen att problem bara är till för att pratas bort, medan man själv går vidare mot nya friska arvoden?

4 kommentarer:

Jan Wiklund sa...

Vi låter dem ju för fan hållas!

martin sa...

Glöm inte var Reinfeldt satte Moderaternas gräns. "Ingen skall svälta ihjäl..."

Ihjäl är nyckelordet där. Gränsen går vid döden, samhället kommer inte ingripa i lidande som inte medför döden.

Man kan tänka sig ett ganska fasansfullt lidande där ändå Reinfeldts gräns för samhällets insatser är uppfylld.

Knapsu sa...

Var det erfarenheter hemifrån när Fredrik Reinfeldt pratade om "drogögon mitt i ansiket" tro?

Björn Nilsson sa...

Tja, vem vet. Konstigt ser det ut i alla fall. Undrar om damen pumpar i sig olämpliga preparat för att orka med den här absurda tillvaron? En tidigare dam vars namn jag inte minns på hög position i Stockholm tog väl till flaskan - inte helt ovanligt antar jag.