tisdag 8 maj 2007

Igelkotten vaknar och kliar sig på hakan

Som alla som varit ute i naturen vet ser det i allmänhet inte ut som i TV:s naturfilmer. I naturfilmerna skådar man örnen i vitögat (är det inte gult, förresten?), i verkligheten ser man oftast bara en prick vid horisonten. (Men notera att just här i Stockholm kan man till och från se havsörnar på ganska nära håll, jag har haft turen till det några gånger. )

För att visa en närbild på natur som är rätt trevlig bifogar jag här ett filmklipp. Det var en yrvaken igelkott som jag filmade med min lilla fickkamera ute i Vendelsö tidigare idag. Tips om hur man gör för att ladda upp egna filmer hittade jag hos en bloggande bibliotekarie, för övrigt. Klicka först där det står "ett filmklipp". När nästa bild kommer upp så innehåller den en filmruta. Där skall man klicka på den svarta triangeln i vänstra nederkanten för att starta underhållningen.

Inga kommentarer: