tisdag 9 oktober 2007

Explosion - mer än 10.000

Det här är en exklusiv liten blogg. I förrgår hade jag 30 inbokningar enligt Statcounter, och det har sällan varit mer än drygt hundra under ett dygn. Men igår kväll lyckades jag på något sätt ställa till det. Nedan finns tre musikvideos i svit. Jag kollade Statcounter efter att ha fått över de två med Leningrad Cowboys, och höll nästan på att ramla av stolen: över tusen besök på några minuter! Och det fortsatte igår, totalt 2493, och tydligen även idag, hittills 1649 stycken. Totalt har jag nu över 10.000 träffar på den här bloggen.

Antar att 99,9 % av besökarna ramlade ut lika fort som de ramlade in, men ett intressant fenomen är det i alla fall. Vill man bli stor i bloggosfären utan att anstränga sig alltför mycket kan det vara idé att se till att ens texter innehåller ord som ofta förekommer i folks sökningar. "Cowboy" kanske är ett sådant? Hoppas att några gick vidare till musiklänkarna och fick sig några goda musikaliska upplevelser! Såväl Leningradkobåjsarna som M A Numminen tål att lyssnas till (ganska ofta i alla fall).

Å andra sidan kan jag ju försöka försvara exklusiviteten genom att i fortsättningen strängt se till att endast de mer svårförståeliga aspekterna av Kants filosofi eller andra smala ämnen behandlas. Vi får se.

Inga kommentarer: