måndag 1 oktober 2007

Telefonplan revisited

Efter föregående inlägg om livet vid Telefonplan kände jag mig inspirerad att ta en promenad ditut för att se om jag missat något. Farhågorna om vandalisering av den gamla telefonkiosken var lyckligtvis obefogade, även om den behöver några skvättar målarfärg. För övrigt var det en Rikstelefon-kiosk (det fanns Allmänna Telefon en gång i tiden också). Det framgår när man tittar på fönstren, se bilden nedan. Den gamla telefonfabrikens fasad skymtar genom glaset.






Jag vill väl inte göra några större korrigeringar till föregående inlägg, utom att det jag kallade Dialoggatan skall vara Tellusgången. Men för oss gamla LM-are är det nog Mellangatan i alla fall. Numera kan man gå där utan att behöva se upp för truckarna. Förutom Konstfack noterade jag att Hägerstens stadsdelsförvaltning flyttat in i det gamla direktionshuset. De har säkert fin utsikt från nionde våningen eller var det nu var de håller till.



Den gamle mexicanaren låg kvar i sin jobbiga position. Han börjar få en slags byxor av mossa och det kanske känns bra när vintern kommer.

På väg mot Telefonplan såg jag den här blaffan till reklam vid Hornstull. Den är banne mig inte vacker. Skall staden svinas ned med sådan här smörja?




Inga kommentarer: