måndag 31 december 2007

Nyårshälsningar och -önskningar


Här hälsar den lille vintergubben och hans ulliga kompis

GOTT NYTT ÅR

till er alla (åtminstone till de som förtjänar ett sådant, de andra kan gott ...).

Nu har jag bloggat sedan 21 februari och klämt ur mig över 560 mer eller mindre djuplodande inlägg om ditt och datt. Det första handlade om den mänskliga naturen och jag tror nog det finns anledning att komma tillbaka till det ämnet. Det är ju ett ämne som står oss nära, och där dessutom "forskning pågår".

Löften och önskningar inför kommande år då? - Några nyårslöften avger jag aldrig, vilket inte heller ger kval för brutna löften framöver. Men jag har planer på inlägg om planekonomi och samhällsteori med anknytning till miljö- och resursfrågor, och det kanske kommer i januari - eller när jag känner för det. Det borde för övrigt bli en fråga att grunna över varenda dag framöver, om man nu inte tror att resurserna är outtömliga. (Det tror ju inte nationalekonomerna heller, varför skulle de annars tala om "knappa resurser"?)

En önskning för 2008 kanske kunde vara att SAP slutar uppträda som Alliansens femte medlem och att irakier, palestinier och afghaner får välförtjänt fred, men önskningar bör vara någorlunda realistiska så jag får hitta på något annat. Nej, varför inte hoppas en lång och skön vår, med trevliga naturupplevelser som kan rapporteras till den vakna läsekretsen här? Det är bara ett par månader innan vi kan vänta de första flyttfåglarna, om det nu inte kommer en sen, lång och seg vinter.

1 kommentar:

Knapsu sa...

Ja det är ju bara att hålla med i önskningarna!