torsdag 31 januari 2008

Ännu ett bevis på grågrön vinter


Vad är det för märkvärdigt med den här bilden då? Inget annat än att det är första gången jag lägger ut en bild tagen med min nyinskaffade telefon på bloggen, samt att den ger ännu ett bevis på att denna vinter i sanning inte är vit. Grågrön snarare, Möjligen är det snö på väg i stockholmstrakten kan jag se i SMHI:s prognos, men det verkar inte vara som på den gamla goda tiden när det kunde snöa dagar i sträck.

- Och bilden föreställer ... ? - Årstabäckens utlopp i Årstaviken för några dagar sedan. En billig kameratelefon med inte så många pixlar, men man ser ju vad det är i alla fall!

1 kommentar:

tomasrj sa...

Under två januarimånader har jag noterat temperatur och väder. Det var tidigt 1980-tal och runt millenieskiftet. Jag letade fram dessa månader nyligen när jag skulle göra en klimatartikel på samma tema som du nu använder. Men redan i början på 1980-talet så rubricerade jag artikeln "ur led är tiden" eftersom det var grönt.

Klimathotet är verklighet, men gröna vintrar är inget ovanligt.