söndag 12 oktober 2008

Och nu var det 60.000

Av någon anledning har träffarna på den här bloggen ökat med 50-100 per dag på senaste tiden från att ha legat på cirka 150 per dag tidigare. Undrar varför? Om man får tro StatCounter har antalet träffar nu passerat 60.000. Med tanke på att det var 50.000 den 14 augusti är det en utveckling som jag knappast vågat hoppas på.

Såg någonstans att Blondinbella har tagit bloggpaus - kan det vara hennes vilsna läsare som spanar efter något nytt och fräscht och ramlar in hos mig? Jag har bara läst fröken Bella en enda gång, men då var det faktiskt ganska roligt med en redogörelse för vad som hände när hon ramlade in hos anarkisterna på Tjärhovsgatan. Det verkar ha varit någon sorts kulturkrock!

Här är några överblivna bilder från mitt besök i Uppsala förra lördagen.



Domkyrkan och träd i den vackraste höstdräkt. Kyrkan själv tycker jag inte ser så kul ut.



Ett batteri kanoner utanför slottet. Hoppas de inte är laddade, landshövding Björk lär ju ha ganska kort stubin så man vill ju inte att han kutar ut och bränner av en salva över stan för att lufta sitt missnöje!




Den här bilden är tagen från Konserthuset. Till vänster ligger slottet som en knöl på sitt berg, till höger är domkyrkans torn. Notera ett moln över slottet men ett himmelskt ljus ovanför kyrkan. En tillfällighet?



Måste säga att jag efter två inspektioner denna höst känner alltmer uppskattning för Konserthuset i Uppsala. Den lite mystiska stämningen, speglingarna, färgerna ... ja, det var ju inte ett billigt nöje att bygga huset förståss, det vet jag, men i alla fall ... Det kunde ha varit värre, Uppsala kommun kunde ju ha investerat i amerikanska bostadsobligationer eller något liknande med tvivelaktigt framtidsvärde. Konserthuset ligger ju kvar i alla fall.


Tack för idag läsarna - jag kanske återkommer i morgon om andan faller på!

Inga kommentarer: