måndag 9 mars 2009

Kvalitetsdeklaration

Jag raderade ett inlägg nyss. Det händer inte ofta men jag vill ge ett kvalitetsskäl.

Här finns ett foto som jag skickade vidare på den egna bloggen trots att jag borde ha sett att det var ett fotomontage. Men nu har jag plockat bort det inlägget. Tack till Chris som tipsade mig om det!

Det finns tillräckligt många riktiga och otrevliga bilder av vad som händer i Palestina, det behövs inte några fotomontage för att förklara hur det är därnere. En god sak tjänar inte på att stödjas av den typen av bilder, den goda saken skadas. En jämförelse kan ju vara när felaktiga bilder eller påståenden om nazisternas förintelseläger publicerats, förintelsförnekarna hoppar direkt på och utnyttjar detta.

Ta det här som en kvalitetsdeklaration.

Inga kommentarer: