lördag 24 april 2010

Magðalena Svíaprinsessa

Saxat från isländska Morgunblaðið:

Magðalena Svíaprinsessa hefur slitið trúlofun sinni og Jonas Beregström. Þetta kemur fram á heimasíðu sænsku konungsfjölskyldunnar í dag. Þau Magðalena og Jónas áformuðu að gifta sig síðar á þessu ári en tilkynnt var nýlega að ekkert yrði af því brúðkaupi.

Här följer en bild av "Sænsku prinsessurnar Viktoría og Magðalena":


Även utlandet känner alltså till den svenska överklassens skandalösa beteende! Island må ha sina bekymmer med geologiska och finansiella katastrofer, men sådant här elände slipper de i alla fall. De har ju republik också. Jag säger bara det: Sigrid Storråda hade aldrig blajat till det på det här sättet!

3 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Tungur knivur!

Björn Nilsson sa...

Jag tyckte det lät så häftigt med isländska så jag kunde inte låta bli att kopiera det hela!

Kerstin sa...

Nej, det hade hon förstås inte gjort, för att kungar och äkta män hade frillor och utomäktenskapliga eskapader fick nog de kungliga damerna bara acceptera på den tiden.
Jag gissar att det var detta kungen och drottningen försökte få "Madde" att fatta, men hon var alltså lite trögfattad eller väldigt modern och okunglig och ville inte inordna sig i de kungliga, tillika sydeuropeiska/sydamerikanska beteendenormerna i det här avséendet.

Grabben å sin sida, begrep uppenbarligen inte att det gäller att välja offer för sitt vänstrande, troligen också att köpa deras tystnad på ett eller annat sätt. Idag, gissar jag, gäller det att bjuda över skvallerpressen.