måndag 10 maj 2010

Banderollmålare

Det var någon som tyckte att jag bara stod vid sidan av och klagade, vad det gäller V:s politik. (Det gör jag ju vad det gäller många andra partier också, vill jag framhålla - står vid sidan och skäller på dem alltså). Nu är jag inte den som vanligtvis armbågar mig fram till händelsernas mitt och närmsta påslagna mikrofon, men jag har gjort vissa synliga saker i alla fall. Skulle tro att jag var inblandad i målande av ytterligare en eller två banderoller, men på fotona nedan från 2008 finns två som jag definitivt målade från början till slut.




Kolla, ett hakkors så fint målat att till och med der Führer borde ha uppskattat det ... och nedan ser vi det så att säga i drift, på Första maj vid la Mano.




Hur fick man till det här? Målade bokstäverna på rött tyg väl, jag minns inte men så bör det ha varit. Visserligen är det stort format, men man får vara försiktig med penseldragen i alla fall. Nedan syns konstverket ute på stan, närmare bestämt Skeppsbron,




Så kom inte och påstå att jag inte gjort något! Tycker för övrigt att det gjordes en del finare banderoller på sjuttiotalet, och det skulle vara en tradition att ta upp.

2 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Själv funderar jag i banorna "kom inte och säg att jag gjort något för vänstern"!

Alltnog har jag lyckats pusha för banderoller i lokalföreningen. Visserligen i form av köpta, rollups och jättevimplar. Men det är eycatchers!

Björn Nilsson sa...

Rollups?