torsdag 7 april 2011

En liten början

Hur gick det med protesten utanför Indiens ambassad som jag skrev om för ett tag sedan, och som skulle ske idag?

Här har vi till att börja med Indiens flagga som kämpar i dagens häftiga snålblåst på Drottninggatan ...

... och tittar man därnere på gatan, är det inte några figurer som håller på att veckla ut något rött ...?

Jodå, sett från andra sidan är budskapet klart (åtminstone för de ännu så länge rätt få personer i Sverige som känner till det stora upproret i Indiens fattigaste utmarker)

Jag pratade med några av deltagarna och det visade sig att en del av demonstrationen ännu inte kommit fram på grund av problem med pendeltågen. Elavbrott igen. Men någonstans skall man ju börja, och vad säger att det inte kan vara betydligt större möte nästa gång? Förhoppningsvis trevligare väder också.

2 kommentarer:

Klass mot klass (erik) sa...

Hej kamrat
Hoppas det är okej att jag snodde en av dina bilder då jag skrev ett inlägg på min blogg om aktionen.

Grymt bra blogg förresten. Sedan jag började följa den är den en av mina absoluta favoriter.

mkh/Erik (Klass mot Klass)

Björn Nilsson sa...

Va! Måste kontakta advokaten genast ... äh, det är helt OK att låna, det är ju det som är meningen med såna här bloggar!