fredag 20 maj 2011

Var beredda! Slutet är nära!

Min novemberkaktus har lagt ut några stora fina blommor trots att det är ett halvår fel i tiden. Kan det vara ett tecken från högre makt, ett under!? Kanske stora saker är på gång!

Enligt vissa kristna grupper kommer den stora dagen i morgon, den 21 maj. Detta har man kommit fram till efter helt omöjliga matematiska beräkningar av bibeltexter. Då skall de rättfärdiga lyftas upp till himlen. Fackuttrycket är "rapture". Eftersom jag själv givetvis är rättfärdig till hundra procent räknar jag därmed med avfärd i morgon. Bekväm resa, man behöver inte tänka på biljetter, packning och andra bekymmer, man bara sveper iväg. Häftigt! "Beam me up, God!"

Och ni syndare som är kvar, någon av er kanske vill vara hygglig och ge min kaktus en skvätt vatten då och då ... innan ni får transport åt annat håll?

(Nu tror ju new age-tomtarna att Jorden skall gå under den 21 december nästa år, och de hänvisar till mayanska kalendrar som faktiskt inte kan tolkas som att någon undergång skall inträffa. Men de kan känna sig blåsta, det är ju imorgon det händer ... även om en av evangelisterna i Bibeln hävdar att datum för Yttersta Domen inte kommer att tillkännages på förhand!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har två julkaktusar som båda har börjat blomma! Det är väl samma sort som du kallar novemberkaktus antar jag. Förresten, du kan inte ropa hej bara för att klockan passerat 18 här, det var 18 vid datumgränsen -västliga sidan får man väl anta eftersom det var en amerikan - så det dröjer några timmar än... det ska börja som en jordbävning där borta i Stilla Havet, sen ska det sprida sig...

Nej, jag tror inte heller på det där. Vem har sagt att jorden ska gå under bara för att det är 7000 år sen Noaks ark byggdes? (Enligt domedagsprofeten Camping?) Har han inte läst Bibeln? Som du påpekar i ett annat inlägg så står det där att ingen människa vet den dagen och den stunden.

Björn Nilsson sa...

Jo jag tror att novemberkaktus och julkaktus är samma sak. Fast mitt exemplar har en tendens att skvätta fram blommor från oktober till långt in på våren, fast majblommor är något nytt. Kan vara ett tecken ...

Camping kanske har läst Bibeln som illustrerad klassiker?

Susanne L-A sa...

Apropå profetian: Det blev inget jordskalv vid datumlinjen, men väl ett vulkanutbrott på Island. Alltid något ändå.

(Det var jag som skrev den förra komentaren, glömde skriva namn i hastigheten.

Björn Nilsson sa...

Tycker det verkar lite skruttigt med bara en vulkan ... hade jag satsat pengar på det här hade jag krävt "pengarna tillbaka"!

Susanne sa...

Vänta bara, det kanske kommer mera...
Camping är förresten före detta satanist läste jag, så han har väl läst Bibeln som Fan läser den...
:-)

Björn Nilsson sa...

Framför allt har han säkert sett till att bankkontot blivit ännu mer välfyllt genom donationer från alla fårskallar som trodde/tror på honom ... varför skall man ta emot pengar idag om jorden går under i morgon?