tisdag 30 juli 2013

Verbalt underhållningsslagsmål

Det tar emot att formulera några slagkraftiga bloggposter i denna sommarvärme (även om det faktiskt just nu kommer ett uppfriskande regn som säkert uppskattas av en törstande växtlighet!). Varför inte helt enkelt saxa ett verbalt slagsmål från bloggosfären som jag hittade här. Blogginnehavaren kallar sig Lincoln och kommer in som tvåa nedan, efter att signaturen Sture hoppat på själva bloggposten som är ett gästinlägg av någon som bor i Spanien. Lincoln använder detta till att inte bara skälla på Sture, utan egentligen än mer skälla på sitt verkliga hatobjekt, nämligen bloggaren som driver Cornucopia? (Jo, det skall vara ett frågetecken i bloggnamnet, nedan kallas han Cornu.)

I själva verket har såväl Lincoln som Cornucopia? ofta intressanta och tänkvärda synpunkter, dock inte om bankväsendet där de verkar vilja skära halsen av varandra (åtminstone verbalt). Vad sägs om fantastiska formuleringar som "mentalt kadaver", eller "Cornus mentalt inavlade zombiearmé"? Undrar om jag kunde ha hittat på något sådant själv? - Kanske, men det krävs nog mycket träning för att komma upp på den nivån! Läs och njuts/förskräcks:



  • Sture skriver:
    Det där ”gästinlägget” verkar vara skrivet att någon som lever helt bortom verkligheten och har psykiska problem.
    Spanien är långt ifrån så illa. Jag talar av egen erfarenhet då jag reser mycket i Spanien med jobbet. Har bott där i många år tidigare och har spanska vänner och släktingar.
    • Lincoln skriver:
      Det märks verkligen att du är ett mentalt kadaver som kravlat dig hit från Cornu. Samma ickeargumterande och personliga sinnessjukförklaringar som Cornu kör med.
      Vad har du sakligt att säga som motsäger det ”Okunnig fråga” skriver? Nada! Bemöt de fakta om korruption och de uppgifter om namngivna politiker som ”Okunnig fråga” anger om du vi ha någon som helst trovärdighet Annars finns ingen anledning till att tro att du överhuvudtaget varit i Spanien. Sorgligt nog är du ett lysande exempel på nivån på Cornus mentalt inavlade zombiearmé.
  • Sture skriver:
    Jag vet inte vem Cornu och jag har då inte lust att debattera med okunniga och obildade tonårsfjun.
    • Lincoln skriver:
      Vem är tonårsfjun? Cornu är också allvätande (nä, inte felstavat) och leker helikoptern istället för debattera. Liksom du pissar Cornu oftast på sig själv när han vevar runt med ickeargument och idiotförklaringar. Så även om du inte har en aning om vem Cornu är (och tydligen inget vet om Spanien heller) så har ni onekligen likheter.
      Själv slutade jag leka helikoptern för länge, länge sedan! :)
  • Sture skriver:
    Det får bli ett parasitstopp!
    Tack och adjö!
    • Lincoln skriver:
      Jag fattar inte vad du tackar för – för jag ser ingen anledning till att tacka dig mer än för att du pyser iväg och slutar pissa på folk på den här bloggen. Det är jag tacksam för att du gör! Och lite stolt! Jag har nämligen ett ganska effektivt stänkskydd om jag får säga det själv. :)
  • 4 kommentarer:

    martin sa...

    Tja, jag förstår att Lincoln som är lite kolerisk blev provocerad. Skall man bemöta något med självrefererade saker, bör man kanske komma med något konkret. Att formulera ett, "Tycker ja inte alls, håll käften!" med en massa tomma ord som mest försöker låna legitimitet till det man säger utan tillföra något är irriterande.

    Ibland må man få bli förbannad. Men det märks att Cornucopia upptar en del av Lincolns sinne, om man skall leka psykolog.

    Björn Nilsson sa...

    "Upptar" är nog ordet. Å andra sidan verkar det som om C. så gott det går ignorerar L. Därmed blir det ganska enkelriktad med skällsorden numera.

    Hannu Komulainen sa...

    Dom har inte riktigt lyckats komma ned på Stalins och Trotskijs debattnivå: "skadegörare, sabotörer, spioner, mördare" o.s.v.

    Att vara sinnessjuk är trots allt bara en sjukdom som man inte rår för själv.

    Björn Nilsson sa...

    Nä, de gamle de kunde bättre: "Renegat, fanflykting, politisk snattare och kontrabandist, förbrytarband ..."!