fredag 3 juli 2015

Svalkande?

Köpte systemkamera sommaren 1975 och fotograferade rätt mycket under senare delen av sjuttiotalet. Här är ett par bilder från den tiden som kanske kan svalka lite i rådande sommarhetta.

Bogserbåt på Riddarfjärden. Användes för att röra om i snö och is (och diverse orenligheter) som tippades i vattnet vid Kungsholmstorg. I bakgrundsdiset syns Västerbron och Långholmen.

I bakgrundsdiset här, det snöade tydligen, ses Riddarholmskyrkan. I vänsterkanten borde Stadshuset synas, men det döljs bakom snöfallet.  Det verkar inte ha varit mycket folk ute i snövädret, gångbron invid järnvägen är helt tom vad jag kan se.

2 kommentarer:

Susanne L-A sa...

I samma vatten som bogserbåten åkte jag båt i söndags. Och på gångbron gick jag också i söndags, 5/7. Lite lustigt, för det är inte ofta jag är i Stockholm, och ännu mer sällan jag befinner mig på just de här platserna. Hur som helst, det var lite annan temperatur i söndags än då bilderna togs. Lyckades pricka in den hetaste helgen i år. Tror inte jag såg så många stockholmare på stan, desto fler turister. Och behagligt bilfritt var det också! :-)

Björn Nilsson sa...

Ja, det är väl nu Stockholm är som bäst, åtminstone om man håller sig borta från de värsta turistgatorna!