torsdag 10 mars 2016

Världsk(l)ass?



Såg de här gubbsen på torsdagsförmiddagen i ett dimmigt Stockholm. Men vad är det för text på ryggarna? - På väg mot ett Stockholm i världsklass.

Jaha, det där med "världsklass" har ju nitats tidigare av skarpsynta kritiker. Det finns två tolkningar av världsklass: "Bland de bästa" respektive "ungefär samma skräp som överallt annars". Som Stockholm nu utvecklas kan man gissa mer på det andra än det första alternativet. Mer "kass" än "klass".  På väg mot ett Stockholm som ... ja, vadå?

1 kommentar:

martin sa...

Ja, inte är det svensk klass. Den saken är klar.

Huvudanledningen till att jag inte tror på 9/11 konspirationer är att jag upplevt byggstandandard i utlandet. När jag bodde utomlands drev jag ett diskussionsforum som var ganska populärt med titeln "Felaktigheter i utomlandet", där jag och andra utlandssvenskar kunde ondgöra oss över alla fel som utlandet gör. Allt som är sämre än Sverige, vilket var det mesta och faktiskt fortfarande är.

Lyckligaste dagen i mitt liv är fortfarande när jag stod på svensk mark igen efter 2 fruktansvärda år i av arbetsmarknaden påtvingad exil.