lördag 24 september 2016

Börjat läsa 'Konsten att sälja krig'



... av Pierre Gilly. Bokhyllorna är fulla så jag köper sällan böcker numera, men den här införskaffades härom dagen. Jag utgår från att den innehåller en massa nyttiga handbokstips när/om jag vill börja krig med någon jäkel jag inte gillar!

Har bara bläddrat hittills, men noterar att det är 508 finstilta fotnoter över drygt 270 sidor text, samt en litteraturförteckning på nio sidor! Verkar som författaren lagt ned visst arbete på verket ...

"Går att beställa på Bokus, Adlibris, vanlig bokhandel eller direkt från förlaget" skriver författaren. Skulle nog avråda från Bokus med tanke på att de först tog emot min bokning och beställning, samt betalning, sedan talade om att de inte kunde leverera, samt slutligen ställde ut en kreditfaktura att betalas efter en månad eller så.. Direkt från förlaget verkar smidigare. Gynna de små kämpande förlagen! Här är deras hemsida:' www.verbalforlag.se.

Inga kommentarer: