söndag 18 december 2016

Portad - än sen?

Den här porten fanns åtminstone för tio år sedan när jag tog bilden. Finns på Klara kyrkogård har jag för mig.
För en fridsam person som jag känns det rätt märkligt att bli portad av ilskna nät-kämpar. Nyligen räknade jag igenom vilka som inte vill se kommentarer från mig, och kom till att det är mellan ett och fyra beroende av hur man bedömer läget.

En är definitiv (det hoppar upp en ruta om att jag är portad). På ett ställe åkte jag ut men vet inte om det är tillfälligt och beroende av en knäpp moderator eller om det är för evigt. En har uttryckligen blockerat mig av personliga skäl som inte har med kommentarernas innehåll att göra, och en misstänker jag helt enkelt raderar mina kommentarer utan att säga något. Åsiktsspridningen är intressant: en trotskist, en vänsterpartist, en som möjligen var socialdemokrat tidigare men numera verkar vara agent för någon imperialistfraktion i USA. Samt slutligen en sverigedemokraterna närstående slasktratt av ofta låg intellektuell kvalitet. Kanske man vill hålla kvar den nivån för att inte störa de ordinarie läsarna och kommentarsfältskämparna!

Men det finns ju andra trevliga höger- och vänsterbloggar som tar emot kommentarer och till och med kan bidra med intressanta diskussioner.

Inga kommentarer: