lördag 20 maj 2017

Rädda? - Bara en tanke.


Den här bilden lade jag upp här på bloggen den 6 maj, när jag skrev lite om sverigedemokraternas vårmöte på Långholmen i Stockholm. Detta med ett konstaterande att en burk- och flasksamlande zigenerska oantastad kunde knalla runt bland sd-arna. Borde hon inte ha varit livrädd och gömt sig i något buskage?

Det var ju ett möte med högerprofil på Grand Hotel i Stockholm tidigare i år. En centraleuropeisk politiker skulle få pris för någonting, och sverigedemokraterna var med. Minns jag rätt var det en (svensk) företrädare för facket som protesterade mot det, med hänvisning till att det finns många utländska anställda på hotellet, och de skulle känna sig hotade. Vad väntade man sig, att högerdelegaterna skulle bryta ut i ras- och klasskamp och spöa upp serveringspersonalen och kockarna? - Vad jag vet hände ingenting. Möjligen bara att obefogad oro spreds.

Finns hot, våld, diskriminering och otrevligheter? - Ja. Men visar inte den här burk- och flasksamlerskan på sd-arnas årliga vårmöte, som väl enligt kritikerna måste vara ett av de värsta ställena att hamna på om man är 'fel' på något sätt, att de flesta svenskar uppträder ganska civiliserat. Även de som är sd-kärntrupp på sd-stormöte.

(Jag vill nog rekommendera mer försiktighet för burk- och flasksamlare av den här typen om mötet skulle vara arrangerat av Nordiska Motståndsrörelsen eller liknande smågrupper. Där kan man befara att det finns folk med kort stubin och att smockan som man säger "hänger i luften").

Inga kommentarer: