fredag 23 februari 2018

Missade ett jubileum

Jo, jag glömde bort ett föga betydelsefullt datum i mediehistorien med specialavdelning bloggar: den 21 februari 2007 skrevs första inlägget på den här bloggen! I förrgår alltså. Det var på en onsdag både då och nu. Inte fasen hade jag tänkt mig att bloggen skulle leva elva år senare.

Den dagen för elva år sedan skrev jag två inlägg, och lyckades till och med få in en bild på nummer två. Då, liksom idag, låg det is på Riddarfjärden i Stockholm. Uppenbarligen en vacker vinterdag med knallblå himmel.


Det ligger lite konstiga saker ute på isen, någon sorts flottar. Jag tror att det var rörläggningsarbeten som pågick. Något med fjärrvärme kanske?

I går eftermiddag såg jag två havsörnar som slagit sig ned på isen nära Kungsholmssidan. Det händer lite saker här såväl vad det gäller natur som kultur.

3 kommentarer:

Joohanna sa...

GRATTIS och lycka till med fortsättning, hur den nu än blir....!
När man ibland hamnar på vissa "review links" beträffande bjornbrum-bloggen, som t.ex. "easycounter.com", så tycks de där veta mer om bloggens historik och livstid än vad man skulle kunna tro...
GOD FORTS...

Björn Nilsson sa...

Jag tar en dag i sänder.
Kollade den där länken, och den (liksom en del andra) gör mig skeptisk. Folk i Sudan skulle läsa min blogg???

Joohanna sa...

Är skeptisk som du men vem vet....?
Kanske sitter det en utlandsarbetande svensk, en f.d. sudansk student i Sverige e.dyl. där nere och kollar läget hos bjornbrummare hemmavid ibland...